søndag 19. desember 2010

Play-doh-former

Kakemenner og pepperkaker er på plass i boksene. Og siden det var lite pepperkakeformer å oppdrive i heimen kan jeg nå fortelle play-doh former gjør nytten.
Det var foresten en liten jente på seks år som kom på at vi kunne bruke de. Etter at vi måtte kaste play-dohen og begynt å snakke om å bake pepperkaker. (og ja jeg vasket de i masse varmt vann før de ble til pepperkakeformer)

Det ble ganske små kaker, les mange, i former og fasonger jeg ikke har hatt før; kanin, bil, hval, hund, fugl, traktor, elefant, tre, and, sommerfugl.

Og til slutt et bilde av den triste julesnuskebassaen som ble med meg hjem fra en liten privat julemesse. Ser den littegranne blidere ut her i selskap med kakemenner og pepperkaker, eller er det bare ønsketekning?
Er det mulig å få den littegranne blid til jul uten å måtte ty til sprit-tusjen?


1 kommentar:

  1. Ja det har jeg tro på...sammen med kakene blir fokuset dratt over til kaker og kakebokser og da legger man ikke merke til suremunnen...;)

    SvarSlett