tirsdag 20. desember 2011

Mandler og sånn

Juleforening på tradisjonelt julevis, nesten.

Pinnekjøtt med tilbehør. Fantastisk godt og lite rester til vertinnens barn. Med 7 damer samlet rundt bordet i godt lag kan praten gå såpass at vi glemmer å kjenne på når vi egentlig har spist nok.




Pakkelek med terninger. Litt uforberedt vertinne der som ikke hadde terningen klar. Men det ordnet seg. Som seg hør og bør i et velmøblert hjem er det alltid et yatzy. Og alle ble fornøyde utenom de to som ikke fikk pakke på siste runde.

Den runden hvor vi napper fra hverandre til timeren sier pling.

Riskrem til dessert, med rød raus og sukker til de to som måtte ha det på en ellers søt riskrem. Pakke på bordet som et tegn på at det er mandel i riskremen.



Vi rotet selvfølgelig litt i skålen på jakt etter mandelen.

Jeg fikk mandelen, gjemte den i munnen for det har jeg lært at vi skal gjøre. Jeg har aldri før fått den berømte mandelen og gledet meg til premien.



Men det var ikke bare jeg som fikk mandel. De fleste fikk, noen to og en fikk til og med tre. Det viste seg at her var det ikke snakke om mandelen, men om mandlene.

To fikk ingen mandel. De vant....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar