fredag 23. juli 2010

Sommer

Sommer, sol og fortsatt hjemmeferie. Egentlig utrolig hvor lite en kan gjøre i tre uker uten å kjede seg eller noe..... Kanskje jeg kunne trives med denne tilværelsen. Litt usikker og vil vel aldri finne det ut. Men en fin ferie har det vært og på mandag er jeg på plass igjen på jobben min.
I skrivende stund er det full sommer. Jeg har vært på stranden med en venninne. Vi badet, det var ikke bare en dukkert, vi svømte, og vi var uti 3 ganger.

Vi hadde med bøker og blader. Blader er best på stranden for da kan vi tatle i mens vi leser. Gro Elin hadde meg seg et Aftenposten-blad. Det inneholdt mange artikler.

" Vår beste side. Fold hendene raskt sammen, og legg merke til hvilken tommel som ligger øverst. Hvis det er den venstre, er du antakelig europeisk. Er det den høyre er sjansen stor for at du bor på en øy i Asia. Men hvorfor er det slik" (Aftenposten innsikt nr 7, 2010 side 60)
Jeg har høyre tommel øverst..... Må jeg finn meg en øy...? Kunne kanskje vært litt artig høre fra andre hvilken tommel som er øverst når du folder hendene.

Nå skulle det egentlig vært med bilde som viser at jeg faktisk folder hendene og høyre tommel er øverst. Men siden fotoappparatet ikke tålte nærkontakt med sjøvann er det lite knipsing for tiden.

3 kommentarer:

  1. Jeg synes jo at det er litt viktig å få med at seg at den 13. august er den internasjonale dagen for venstrehendte :-)

    SvarSlett
  2. Du har jo alt funnet ei øy å jobba på?

    SvarSlett
  3. Jeg er også høyre-tommelt..... Men så er jeg født i nærheten av Madagaskar :-))

    SvarSlett