lørdag 19. februar 2011

Hekle-kveld

Og alle hadde meg seg noe håndarbeid. Kan ikke huske å ha opplevd noe lignende. Og nå har jeg gått i samme forening med noen andre damer i ganske mange år uten dette med håndarbeid har dominert samlingen.

Denne kvelden gikk det i strikking, hekling, fletting, nåle-toving og teori.


Teori er viktig. Anne ordnet det. Men hun tok ikke boken med seg hjem igjen. Enten fordi hun har lest den, kan nok om hekling, eller har innsett at hekling neppe blir hennes greie.





Nåle-toving er kjekt. En kan lage mye kjekt bare en har litt ull, rett sort nål og litt fantasi; bokhyllepynt, bjellekrans, påskekylling er noen eksempel.










Liv (http://www.snuskebassa.blogspot.com/) har laget kyllingen som hun lot stå igjen i bokhyllen min.

3 kommentarer:

  1. Det var en sjarmerende liten sak du hadde laget! En pedagog verdig :-)
    Hva tror du? Skal vi gjenta suksessen?

    SvarSlett
  2. he he jeg forstår jeg har mye å se frem til :) Jeg tror jeg skal strekke meg til å fingerhekle...det der er jeg jysla god på. Så kan jeg hekle hårbånd til alle dere andre. Ein jysla god ide:)

    SvarSlett
  3. Pannebånd er alltid nyttig. Jeg fikk strikket minst 2 cm på min brune vaskeklut. Hekling ser så koselig ut at jeg planlegger å lese boken min nøye - men først må Turid bli ferdig med den.

    SvarSlett